De Condor A 350, zijn geschiedenis. |
||||||||||||||||||
On some English sites there is information that says that this bike (Condor A350) was build in Italy at te Ducati plant. This is not true. Only the parts where sold to the Swiss factory. Ducati stopt building the singles in 1974. The Condor was produced from 1973 tot 1978 at the Condor factory in Courfaivre. This information came from Mr.Shaller, engineer at that time in the factory. So, dont believe everything put on the internet. It could be possible that the engines came from Mototrans, Spain. | ||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||
productieaantallen | 1973:
500
1974: 715 1975: 715 1976: 715 1977 en 1978: 355 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zijstandaard
|
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Oliefilter
|
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Onderdelen |
Veel onderdelen zijn er niet te vinden in Nederland. Ook in Zwitserland zal het zoeken zijn. Improviseren dus. U heeft misschien al gelezen dat een groot deel van de delen zijn gemaakt in Italië. Vaak van een bekend merk. Zoekt u daar vervangingsonderdelen voor dan zal u bij de merken moet gaan zoeken. Sommige Ducati dealers zijn geschikt voor onderdelen voor het blok. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uitlaat |
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ophangbeugels geweer
|
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Helmen
|
![]() Eerst reed men nog met een in Zwitserland geproduceerde Engelse parahelm, model 48 met nekbescherming. Later werd het de standaardhelm, model 71. Daarna de integraalhelm, vooral door de MP. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Land van herkomst | In Engeland gelooft men niet dat de motor ook werkelijk in Zwitserland is gemaakt. Gezien het grote aantal onderdelen uit Italië zou men dat ook kunnen denken. Informatie bij de fabriek in Zwitserland bevestigd echter het tegendeel. Ook de jaarproductie wijst op een kleine capaciteit. Condor was aan het afbouwen en produceerde zelf geen motoren meer, dat zou de lage aantallen verklaren. Gezien de nauwkeurigheid waarmee de machines gebouwd zijn lijkt het niet echt op een Italiaan. Vooral ook omdat Ducati zelf met de productie was gestopt in 1974(?). | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kenteken | Een A350 laten keuren voor het kenteken zal geen enkel probleem opleveren. Als je maar zorgt dat de remmen, verlichting en de algemene staat in orde zijn. Om de motor te laten keuren moet je bij de RDW zijn. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gereedschapskistjes
|
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Koffers
|
![]()
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() De exemplaren met de groene tassen hebben er geen probleem mee. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Koplamp
|
![]() Aan de onderkant van de koplamp zit een contactdoosje waar de stekker van de TARNLAMPE inpast. Kijk voor een plaatje onderaan deze pagina. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tank
|
![]() Volgens de technische gegevens kan er loodvrij worden getankt. Het is verstandiger om loodhoudende (vervanger) te tanken. Baat het niet dan schaadt het niet. Lees goed de groene sticker op de tank. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Voorvork
|
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Achterdemper
|
![]()
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Remmen
|
![]() De remmen van alle Condor motoren zijn zeer goed. Zeker als je ze vergelijkt met die van de andere Europese merken. Waarschijnlijk was dit in een berglandschap dringend nodig. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Buddyseat
|
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Blok
|
![]() Starten van de motor vereist wat oefening en gewenning. Voor velen zal de kickstarter aan de verkeerde kant zitten. Het is mogelijk om een kleplichter te monteren van een 450 Scrambler. Werkt uitstekend. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Manual | Wilt u alles weten over uw nieuwe aanwinst of lekker gaan sleutelen? Koop dan het complete manual van het model A350 bij de Condorclub Holland. Een mooie kopie van het originele leger handboek. Voor 40 euro kunt u hem afhalen en voor 48 euro krijgt u hem thuis. Ergens op de site staat een manual die u gratis kunt downloaden. Kijk hierboven bij: betriebsanleitung. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
OLIE | De Condor A350 is een oude motor. Zijn ontstaan ligt aan het einde van de zestiger jaren. Sinds die tijd is de techniek met grote sprongen vooruit gegaan. De A350 niet. Dat betekend dus dat je er geen moderne olie in moet gooien. Het advies is en blijft een single SAE 30 of als het echt niet anders kan: 10W30. En niets anders. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tarnlampe |
Soms worden er zwarte exemplaren aangeboden maar die horen op zijn voorganger, de A580. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Extra |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gereedschap. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
De papierhandel | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Reservelampen en sproeiers. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Het verzamelen van alle gegevens op
deze site hebben mij veel moeite, tijd en geld gekost. Als u iets van deze site
wilt gebruiken is het de gewoonte om daar toestemming voor te vragen.
Last update was on 4-01-2014
Collecting this information took me a long time and a lot of energy. When you want to use some, please ask. Always use name and link of the Condorclub Holland. |