Het verzamelen van alle gegevens op deze site hebben mij veel moeite, tijd en geld gekost. Als u iets van deze site wilt gebruiken is het de gewoonte om daar toestemming voor te vragen. Collecting this information took me a long time and a lot of energy. When you want to use some, please ask. Always place the name and link of the Condorclub Holland. Site designed and made by Ben van Helden copyright on all pages. |
Modelpage Condor A750 |
Een merkwaardig plaatje van vier zijspan combinaties: rechts een Motosacoche, dan twee maal een A1000 (Condor of Universal) en als laatste een Condor A750. Te herkennen aan de bolle neus van de zijspan. De foto is genomen bij een Zwitserse motorhandel Giger. |
Van dhr.FRITZ MATZ kreeg de condorclub een paar prachtige platen van de Condor A750. Wat opvalt is de Zundapp-achtige voorvork constructie. De foto is genomen in het Sinisheim museum in Zuid Duitsland |
USEFUL INFORMATION - I understand from the USA dealer of the Chang Jiang, that a Condor owner in the USA has tried a Chang Jiang crankshaft in his 750cc Condor. The 750cc Condor crankshaft is the same, except that the connecting rods are a different length to the BMW R71 design. The useful information is that the Chang Jiang M1 (early 6 volt model) crankshafts are available new very easily in England and Germany at about 150 Euros. To machine new connecting rods of the correct length and split then rebuild the Chang Jiang crankshaft is not difficult, this may help those owners of 750cc Condors needing a new crankshaft. Hope this is of use, but you may know this already. Best regards Peter Ballard |
Pictures from Charles Delafontaine: |
|
|
Pictures send by Swiss Condor Fans: |
|
|
|
More pictures from Charles Delafontaine: |