A580 Fanpage techniek
Hit the picture for a bigger engine
A 580
A 580-I
A 750
Motor
viertakt boxer
viertakt boxer
viertakt boxer
Motor
Cilinder
2
2
2
Zylinder
Boring X slag
70 X 75.2
70 X 75.2
78 X 78
Bohrung X Hub
Inhoud
578,8
578,8 cc
744 cc
Hubraum
Kleppen
sv
sv
sv
Ventile
Klepbediening
--
Hydr. klepstoters
--
Ventilbetatigung
Klepspeling inl
0,1
Hydr.
0,1
Ventilspiel einl.
Klepspeling uitl.
0,15
Hydr.
0,15
Ventilspiel ausl.
Compressie
5,8 : 1
6 : 1
5,7 : 1
Verdichtung
Smering Druk met tandwielpomp
4,5 kg/cm2
Druk met tandwielpomp
8 kg/cm2
Druk met tandwielpomp
5 kg/cm2
Schmierung
Vermogen
20 PK / 4400 toeren
20 PK / 4400 toeren
25 PK / 4000 toeren
Leistung
Carburateur
OBA type 20
OBA type 20(30?)
OBA type 22
Vergasser
Electra
Scintilla accu/dynamo
6 volt 50 watt
Scintilla accu/dynamo
6 volt 50 watt
Scintilla accu/dynamo
6 volt 50 watt
Elektr.Anlage
Cont.punt afst
0,3
0,3
0,3
Unterbr.abst.
Electr. afst.
0,6
0,7
0,6
Elektr. abst.
Koppeling
 1 droge schijf
1 droge schijf
2 droge schijven
Kupplung
Aandrijving
4 + 4
versn.voetschakeling
4 + 4 
versn.voetschakeling
4 + 4 
versn.voetschakeling 
+ achteruit
Getriebe
Cardan
5,3 : 1 ( 7/37 t.)
5,3 : 1 ( 7/37 t.)
4,86 : 1 ( 7/34 t.)
Kardan
Meenemer
Rubber
Rubber
Rubber
Mitnehmer
Framebuis
Reynolds 531
Reynolds 531
Reynolds 531
Rahmenrohre
Balhoofd
konische lagers
konische lagers
25,4x52x16 mm
konische lagers
Lenkungskopf
Stuurbreedte
780 mm
720 mm
860 mm
Lenkerlange
Voorvork
Parallelogram
Telescoop
Parallelogram
Gabelsysteem
Veerweg
120 mm
150 mm
120 mm
Gabelfederung
Demper
Hydraulisch
"Mecascopic"
Hydraulisch
Stosdampfer
Tankinhoud
17,5 liter / 3 res.
14 liter / 3 res.
17,5 liter / 3 res.
Tankinhalt
Banden
4,00 X 19
3,50 X 19
4,00 X 19
Reifen
Druk voorband
1,3 kg/cm2
1,3 kg/cm2
1,3 kg/cm2
Druck forn
Druk achterband
1,8 kg/cm2
1,7 kg/cm2
1,8 kg/cm2
Druck hinten
Remtrommel voor
250 mm
250 mm
250 mm
.
Remtrommel achter
250 mm
250 mm
300 mm
.
Lengte
2220 mm
2150mm
2220 mm
Gesamtlange
Breedte
890 mm
760 mm
-
Gesamtbreite
Hoogte
980 mm
980 mm
980 mm
Gesamthohe
Zadelhoogte
730 mm
750 mm
730 mm
Satelhohe
Bodemspeling
160 mm
170 mm
-
Bodenfreiheit
Topsnelheid
-
110
92
Hochstgeschw.
Leeggewicht
188
195
198
Leergewicht
Motorolie
zomer SAE 50
winter SAE 30
zomer SAE 50
winter SAE 30
zomer SAE 50
winter SAE 30
Motorol
Versnellingsbak
SAE 80 / 0,7 l.
SAE 50 / 0,7-9 l.
SAE 80 / 0,7 l.
Getriebe
Cardan
SAE 80/90 Hypoid / 0,2 l.
SAE 50 / 0,25 l.
SAE 80/90 Hypoid / 0,2 l
Kardan
Carterinhoud
2,5 liter
2,2 liter
2,5 liter
.

 

UW A580(-I) HEEFT SAE 50 OLIE NODIG

Pennzoil is gestopt met de productie van single grade Z7 olie in de diktes SAE50 en SAE60. Dit is jammer omdat uit onze dertig jaar ervaring is gebleken dat Z7 olie de beste olie is voor oudere Harley-Davidsons zoals Knuckel-, Pan- en Shovelhead en alle zijklep modellen. Wat goed is voor een Harley is ook goed voor een CONDOR

Een lichtpunt is dat wij kunnen mededelen dat wij nog over een ruime voorraad beschikken in diverse verpakkingen van 1 tot 208 liter, tegen billijke prijzen. 

Pennzoil has quit making single grade Z7 oil in SAE50 and SAE60 weight. This is pity because during our 30 years experience we find out that Z7 oil has been the best oil for older Harley-Davidson models, such as Knuckelhead, Panhead, Shovelhead and all side valve models. What's good for a Harley is good for a CONDOR.

A positive point is that we still have a good stock of Z7 in 1 ltr up to 208 ltr packages for reasonable prices.

MOTOMECHANICA Industrieweg 2a, 3433 NL Nieuwegein, Tel: +31306061317, Fax: +31306062633

 
Lost your key? Sleutel kwijt? Maak zelf een nieuwe, hier de maten.

Snap je niks van de koppeling? Tik op de foto voor een grote plaat.

Snap je niks van de electra? Tik op de foto voor een grote plaat.

 

   


 
Ziet er uit als een normale cylinderkop van een zijklepper. Kijk echter even goed dan kun je zien dat een deel in de cylinder steekt. Daar waar met viltstift op de kop is geschreven. Zo'n kop vlakken is dus specialistenwerk en is ook één van de weinige problemen van de A580. Doel is waarschijnlijk om de motor zo smal mogelijk te maken.
 


voorvork, veermechanisme van de A580 en de A750 uit 1947-1950


De extra lampen ( Tarnlamp ) voor op het stuur van de A580 en de A750, 1947-1950, dus zonder -I of op het voorspatbord.

 
 De beide remschoenen worden via een slimme truc altijd gecentreerd

 
Max Vögeli, Krähbuck CH- 8112 
Otelfingen
EMail maxvoegeli@freesurf.ch
Liebe Kollegen ! Die Probleme mit der Zündung lassen sich ausgezeichnet lösen mit einer Teilelektronischen Zündung. Einfach einzubauen mit einem Bügel auf dem Deckel der Kurbelwellenentlüftung. Das Teil ist zu kaufen mit Anleitung bei: Werner Laubersheimer, Schlachthofstr. 12 a, D- 76829 Landau. Tel 06341- 4241 Fax: 06341- 4246 mit Gruss

 
Een paar detailopnamen, links het massieve cardanhuis en de lange rempedaal. In het midden de carburateur zonder afschermkapjes. Er is zelfs een winterstand in het luchtfilter zodat de lucht langs de versnellingsbak voorverwarmd kan worden. Rechts is de afschermkap weer gemonteerd en de chokehandel is nu duidelijk zichtbaar. De A580 en dus ook de A580-I zijn ontworpen, onder leiding van dhr.Fricker sr. en jr., door Raimond Schaller.