A580 Fanpage | techniek |
|
|
|
|
|
Motor |
|
|
|
Motor |
Cilinder |
|
|
|
Zylinder |
Boring X slag |
|
|
|
Bohrung X Hub |
Inhoud |
|
|
|
Hubraum |
Kleppen |
|
|
|
Ventile |
Klepbediening |
|
|
|
Ventilbetatigung |
Klepspeling inl |
|
|
|
Ventilspiel einl. |
Klepspeling uitl. |
|
|
|
Ventilspiel ausl. |
Compressie |
|
|
|
Verdichtung |
Smering | Druk met tandwielpomp
|
8 kg/cm2 |
5 kg/cm2 |
Schmierung |
Vermogen |
|
|
|
Leistung |
Carburateur |
|
|
|
Vergasser |
Electra |
6 volt 50 watt |
6 volt 50 watt |
6 volt 50 watt |
Elektr.Anlage |
Cont.punt afst |
|
|
|
Unterbr.abst. |
Electr. afst. |
|
|
|
Elektr. abst. |
Koppeling |
|
|
|
Kupplung |
Aandrijving |
versn.voetschakeling |
versn.voetschakeling |
versn.voetschakeling + achteruit |
Getriebe |
Cardan |
|
|
|
Kardan |
Meenemer |
|
|
|
Mitnehmer |
Framebuis |
|
|
|
Rahmenrohre |
Balhoofd |
|
25,4x52x16 mm |
|
Lenkungskopf |
Stuurbreedte |
|
|
|
Lenkerlange |
Voorvork |
|
|
|
Gabelsysteem |
Veerweg |
|
|
|
Gabelfederung |
Demper |
|
|
|
Stosdampfer |
Tankinhoud |
|
|
|
Tankinhalt |
Banden |
|
|
|
Reifen |
Druk voorband |
|
|
|
Druck forn |
Druk achterband |
|
|
|
Druck hinten |
Remtrommel voor |
|
|
|
. |
Remtrommel achter |
|
|
|
. |
Lengte |
|
|
|
Gesamtlange |
Breedte |
|
|
|
Gesamtbreite |
Hoogte |
|
|
|
Gesamthohe |
Zadelhoogte |
|
|
|
Satelhohe |
Bodemspeling |
|
|
|
Bodenfreiheit |
Topsnelheid |
|
|
|
Hochstgeschw. |
Leeggewicht |
|
|
|
Leergewicht |
Motorolie |
winter SAE 30 |
winter SAE 30 |
winter SAE 30 |
Motorol |
Versnellingsbak |
|
|
|
Getriebe |
Cardan |
|
|
|
Kardan |
Carterinhoud |
|
|
|
. |
|
|
Pennzoil is gestopt met de productie van single grade Z7 olie in de diktes SAE50 en SAE60. Dit is jammer omdat uit onze dertig jaar ervaring is gebleken dat Z7 olie de beste olie is voor oudere Harley-Davidsons zoals Knuckel-, Pan- en Shovelhead en alle zijklep modellen. Wat goed is voor een Harley is ook goed voor een CONDOR Een lichtpunt is dat wij kunnen mededelen dat wij nog over een ruime voorraad beschikken in diverse verpakkingen van 1 tot 208 liter, tegen billijke prijzen. |
Pennzoil
has quit making single grade Z7 oil in SAE50 and SAE60 weight. This is
pity because during our 30 years experience we find out that Z7 oil has
been the best oil for older Harley-Davidson models, such as Knuckelhead,
Panhead, Shovelhead and all side valve models. What's good for a Harley
is good for a CONDOR.
A positive point is that we still have a good stock of Z7 in 1 ltr up to 208 ltr packages for reasonable prices. |
MOTOMECHANICA Industrieweg 2a, 3433 NL Nieuwegein, Tel: +31306061317, Fax: +31306062633 |
Ziet er uit als een normale cylinderkop van een zijklepper. Kijk echter even goed dan kun je zien dat een deel in de cylinder steekt. Daar waar met viltstift op de kop is geschreven. Zo'n kop vlakken is dus specialistenwerk en is ook één van de weinige problemen van de A580. Doel is waarschijnlijk om de motor zo smal mogelijk te maken. | |
voorvork, veermechanisme van de A580
en de A750 uit 1947-1950
De extra lampen ( Tarnlamp ) voor op het stuur van de A580 en de A750, 1947-1950, dus zonder -I of op het voorspatbord. |
De beide remschoenen worden via een slimme truc altijd gecentreerd |
Max
Vögeli, Krähbuck CH- 8112
Otelfingen EMail maxvoegeli@freesurf.ch |
Liebe Kollegen ! Die Probleme mit der Zündung lassen sich ausgezeichnet lösen mit einer Teilelektronischen Zündung. Einfach einzubauen mit einem Bügel auf dem Deckel der Kurbelwellenentlüftung. Das Teil ist zu kaufen mit Anleitung bei: Werner Laubersheimer, Schlachthofstr. 12 a, D- 76829 Landau. Tel 06341- 4241 Fax: 06341- 4246 mit Gruss |
Een paar detailopnamen, links het massieve cardanhuis en de lange rempedaal. In het midden de carburateur zonder afschermkapjes. Er is zelfs een winterstand in het luchtfilter zodat de lucht langs de versnellingsbak voorverwarmd kan worden. Rechts is de afschermkap weer gemonteerd en de chokehandel is nu duidelijk zichtbaar. De A580 en dus ook de A580-I zijn ontworpen, onder leiding van dhr.Fricker sr. en jr., door Raimond Schaller. |