Het verzamelen van alle gegevens op deze site hebben mij veel moeite, tijd en geld gekost. Als u iets van deze site wilt gebruiken is het de gewoonte om daar toestemming voor te vragen.

Collecting this information took me a long time and a lot of energy. When you want to use some, please ask. Always place the name and link of the Condorclub Holland.

Condor-Grand-Sport-Maserati 1958

  In 1958 wilde de fabriek een  nieuwe 250cc motor voor het  leger. Maserati was toen net op de markt en kon aan de eisen van Condor voldoen. De samenwerking lukte niet, Maserati stopte met motorenbouw en richtte zich op auto's en er werden er ongeveer 30 gebouwd. Wel werd nog geprobeerd om de motor in civiel jasje op de markt te brengen. De lijn van de A350 is wel al te herkennen. 
  In 1953 Condor wanted a new bike for the army. They build the bike but Maserati made the engine. They only build 
30 bikes and then it was over. Some years later they build the A350 with Ducati engine.
  Op internet gevonden: een foto van een originele Maserati 250, zeer uniek, ook daar zijn er maar enkele van gemaakt. 
Kijk en vergelijk.
  Nog twee foto'svan de Maserati, links de 250cc en rechts de 175 cc. Bouwjaar onbekend.
  Twee ander foto's van de Condor. Zie vooral de beplating en het voorspatbord. Dit is de burger uitvoering. De beplating onder de buddyseat is gemaakt van polyester, uit eigen fabriek. Toen een unicum.
  De Condorclub kreeg wat foto's toegestuurd van een Grand-Sport-Maseratie. Zo te zien geen hopeloos geval maar meer dan een winterklusje. De belangrijkste onderdelen zijn gelukkig aanwezig. Vooral de polyester zijpanelen zijn onvervangbaar.
  Zo te zien zijn de onderdelen van een latere A250 wel te gebruiken om de fiets weer compleet te krijgen. Dan nog twee foto's van het unieke Maseratiblok. Heeft u er nog één liggen?
  Deze kant van het motorblok ziet er nog aardig uit als je de schade aan de linkerkant even niet bekijkt. Natuurlijk zal het een onmogelijke opgave zijn om een vervangend blok te vinden.