Het
verzamelen van alle gegevens op deze site hebben mij veel moeite, tijd
en geld gekost. Als u iets van deze site wilt gebruiken is het de gewoonte
om daar toestemming voor te vragen.
Collecting
this information took me a long time and a lot of energy. When you want
to use some, please ask. Always place the name and link of the Condorclub
Holland.
Condor-Grand-Sport-Maserati 1958
In
1958 wilde de fabriek een
nieuwe
250cc motor voor het
leger.
Maserati was toen net op
de markt en kon aan de eisen
van Condor voldoen. De
samenwerking lukte niet, Maserati stopte met motorenbouw en richtte zich op
auto's en
er werden er ongeveer 30 gebouwd.
Wel werd nog geprobeerd
om de motor in civiel
jasje op de markt te brengen.
De lijn van de A350
is
wel al te herkennen.
In
1953 Condor wanted a new bike
for the army. They build the
bike but Maserati made the
engine. They only build
30
bikes and then it was over. Some years later they build the A350
with Ducati engine.
Op internet gevonden: een
foto van een originele Maserati
250, zeer uniek, ook daar zijn
er maar enkele van gemaakt.
Kijk en vergelijk.
Nog twee foto'svan de
Maserati, links de 250cc en rechts de 175 cc. Bouwjaar onbekend.
Twee
ander foto's van de Condor.
Zie
vooral de beplating en het voorspatbord.
Dit is de burger
uitvoering. De beplating onder de
buddyseat is gemaakt van polyester, uit eigen fabriek. Toen een unicum.
De Condorclub kreeg wat foto's
toegestuurd van een Grand-Sport-Maseratie. Zo te zien geen hopeloos geval maar
meer dan een winterklusje. De belangrijkste onderdelen zijn gelukkig aanwezig.
Vooral de polyester zijpanelen zijn onvervangbaar.
Zo te zien zijn de onderdelen
van een latere A250 wel te gebruiken om de fiets weer compleet te krijgen. Dan
nog twee foto's van het unieke Maseratiblok. Heeft u er nog één liggen?
Deze kant van het motorblok
ziet er nog aardig uit als je de schade aan de linkerkant even niet bekijkt.
Natuurlijk zal het een onmogelijke opgave zijn om een vervangend blok te vinden.