Technische gegevens:
Officieel is het een Puch R 50 (Roller-50) en die je nog wel eens ziet in Oostenrijk. In Engeland is hij ook verkocht. In de Duitse folder (1965) staat hij vermeld als LR-50 (Leicht Roller) en R50 en is hij uitgerust met trappers en een bel op de plaats van de claxon. Bij Condor in Zwitserland werd hij R50R genoemd. Voor zover bij mij bekend werd alleen een 1,7 PK of een 2,4PK blok gebruik om aan de strenge Zwitserse wet te voldoen. In Oostenrijk was hij ook als “Moped-Roller R 50” bekend en kon zonder rijbewijs worden bereden. Deze scooter bleek anders opgebouwd dan de Puch DS-50/Condor CS50 en het plaatframe was helemaal verdwenen. Dit om een vrije instap mogelijk te maken. Ook was aan deze elegante tweepersoons scooter veel kunststof verwerkt, o.a. de koplampbekleding, beenschermen, kettingkast en motordeksel waren uit thermoplastisch kunststof geperst. Nederland is aan de R50 voorbijgegaan waardor hij hier een zeldzaamheid is. Voor een sfeerbeeld van de Duitse uitvoering kunt u een folder uit 1967 bekijken. Tik maar op de link hieronder. Na een paar maanden besloot ik toch maar om alleen nog Condor te gaan verzamelen. De Puch ging de deur weer uit evenals een verzameling legerfietsen. Kijken hoelang ik dit weer volhoud want er is nog zoveel moois om te hebben. |