Het begint wat eentonig te worden. De Honda
Goldwing bleek geen blijver te zijn. Te groot. Het vlammetje sloeg niet
over.
Dus maar weer op zoek. Ik heb nog even gedacht aan een Honda VFR
omdat die ook goedkoop was maar deze rooie maakte wat bij mij los.
Stond
al weer een tijd te koop. Eigenwijs
en voor weinig. Kan ik eindelijk eens meerijden met de snelle
jongens. Hoop ik.
De machine verkeerd in een uitzonderlijke
staat en de eigenaar is zichtbaar een liefhebber. Wat liggen die prijzen
van motoren vergeleken met Harley, toch laag. Zo'n ding als dit koop je
voor twee maanden huur van een doorsnee woning.
Achteraf gezien,
hij is allang weer verkocht, is dit een van de lekkerste motoren die ik
gehad heb.
Make Model
Triumph Sprint 900 S
Year
1992-94
Engine
Liquid
cooled, four stroke, transverse three cylinder. DOHC, 4 valves per
cylinder
Capacity
885Bore x Stroke76 x 65 mmCompression Ratio10.6:1
Induction
3 x 36mm flat side Mikuni CV
Ignition / Starting
Digital - Inductive type / electric
Max Power
99 hp @ 9500 rpm (rear tyre 93.4 hp @ 9200
rpm )
Max Torque
8.0 kg-m @ 6500 rpm
Transmission / Drive
6 Speed / chain
Front Suspension
43mm telescopic forks.
Rear Suspension
Tri-link single shock, adjustable for
rebound damping and spring preload