|
|||||||||
achterlicht |
|||||||||
Het linker achterlicht van een Liberator bestaat uit twee lampen van het "seald beam" type. Das niet zo erg maar als hij stuk gaat is het niet gemakkelijk om even een andere te vinden. Effe surfen op internet levert de info op dat het bovenste lampje, waarin je achter verlichting en remlicht zit veel geld kost. Duur genoeg om zelf aan de slag te gaan. | |||||||||
Onder het motto: Wat in elkaar is gezet kan ook weer uit elkaar, gaan we eerst maar eens slopen. | |||||||||
De twee lampen zijn eigenlijk enorme "gewone lampen". Na bestudering heb ik eerst maar eens de bovenste gesloopt. Heel voorzichtig heb ik met een schroevendraaier de velsrand teruggebogen. Een secuur werkje. | |||||||||
Na flink wat gepruts schoof de rand met rood glas er van af en kon ik naar binnen kijken. Eigenlijk een eenvoudige oplossing maar waarom ze dat zo gedaan hebben weet ik niet. Onder in het stalen huis zit in een gat gewoon een lampje gesoldeerd en dat was doorgebrand. | |||||||||
Hier zie je het lampje goed zitten. Het los solderen van het oude lampje viel nog niet mee maar uiteindelijk kon ik het gewoon vervangen voor aan ander 6 volts lampje. Mocht je je Liberator ombouwen naar 12 volt dan kan dat ook. | |||||||||
Laat het nieuwe lampje zoveel mogelijk uitsteken. Stop het hele zaakje weer in elkaar het hopsakee, rijden maar. De volgende gaan we eens proberen met een paar ledjes erin. | |||||||||
|
Het
verzamelen van alle gegevens op dese site hebben mij veel moeite, tijd
en geld gekost. Als u iets van deze site wilt gebruiken is het de gewoonte
om daar toestemming voor te vragen. COPYRIGHT on all pages.
Collecting this information took me a long time and a lot of energy. When you want to use some, please ask. Always place the name and link of the Condorclub Holland. |